Jak schudnąć w pasie?

odchudzanie

Nadmiar tkanki tłuszczowej to nic innego jak otyłość. Nazywana chorobą XXI wieku przypadłość dotyka coraz większe grono osób. Spowodowane jest to faktem, iż prowadzimy coraz wygodniejszy (siedzący tryb życia) oraz tym, że na półkach sklepowych serwowane jest nam coraz to gorsze jakościowo jedzenie.

Oczywistym jest, że zapobieganie nadwadze jest znacznie prostsze, aniżeli jej zrzucanie. To drugie wymaga bardzo dużego zaangażowania, determinacji i wysiłku.

Jak schudnąć w pasie?

Dążenie do perfekcyjnej sylwetki jest czymś absolutnie naturalnym wśród kobiet. Nic więc dziwnego w tym, że rynek tabletek do odchudzania jest tak potężny. Panie w aptekach i innych miejscach oferujących preparaty na odchudzanie, zostawiają mnóstwo pieniędzy.


W tym artykule nie znajdziesz informacji na temat najlepszych preparatów na odchudzanie z jednego prostego względu: jesteśmy przeciwnikami kuracji takimi środkami. Według nas skuteczne odchudzanie możliwe jest bez korzystania z wątpliwych farmaceutyków.

Wbrew pozorom, odchudzanie to proces niesamowicie prosty. Trzeba spełnić tylko dwa warunki, a mianowicie: zmienić nawyki żywieniowe i zwiększyć aktywność fizyczną swojego ciała. Tylko i aż, prawda?

Zmiana nawyków żywieniowych

Pierwszym, najważniejszym zadaniem osoby z nadwagą jest zmiana nawyków żywieniowych. Zdrowa, odpowiednio zbilansowana dieta powinna stanowić priorytet. Nie trzeba ogromnej wiedzy, by stworzyć taki jadłospis.

Trzeba jedynie pamiętać o kilku najważniejszych zasadach, a mianowicie:

  • posiłki co 3 godziny
  • minimum 5 posiłków na dobę
  • ostatni posiłek (białkowy) maksymalnie 2h przed snem
  • największy posiłek – śniadanie

Ponadto, należy pamiętać by posiłki oparte były o węglowodany złożone, pełnowartościowe białko oraz zdrowe tłuszcze.

Zwiększenie aktywności fizycznej

Aby spalić tkankę tłuszczową potrzebujemy wykorzystać więcej energii, aniżeli jej dostarczamy w pokarmie. Wówczas to organizm zmuszony jest do pobierania energii z materiału zapasowego (tłuszczu).


Stworzenie planu treningowego jest jeszcze prostsze niż dieta. Wystarczy systematycznie realizować ćwiczenia aerobiczne. Należy pamiętać, że trening ma mieć charakter progresywny (z czasem trzeba zwiększać obciążenie treningowe).

Kluczowa motywacja – jak nabrać motywacji do odchudzania?

Wydawać by się mogło, że główne przyczyny braku efektywności odchudzania są związane z ograniczeniami fizycznymi. Nic bardziej mylnego! Zwykle, odchudzanie kończy się fiaskiem przez ograniczenia psychologiczne. Co to oznacza?

Przede wszystkim osoby odchudzające się rezygnują z wymagającej diety i treningu na skutek braku motywacji. Jak zatem stymulować ją by zawsze stała na wysokim poziomie?

Na samym początku odchudzania, towarzyszy nam euforia. Jesteśmy naładowani emocjami, pragniemy osiągnąć cel tak mocno jak nigdy. Ten stan szybko jednak się zmienia, gdyż popadamy w stagnację i nie stymulujemy naszego umysłu. Wysiłek fizyczny i trudności związane ze zmianą nawyków żywieniowych wyczerpuje nas organizm i sprawia, że zaprzestajemy realizacji tego wyzwania.

Tak, odchudzanie to spore wyzwanie. Dlatego też, należy odpowiednio się do niego przygotować. Dieta i trening to jedna kwestia, druga – podejście mentalne. Umiejętność stymulowania motywacji sprawi, że zawsze będziemy tak zdeterminowani jak na samym początku procesów odchudzających.

Motywacja – zobacz jak łatwo ją kontrolować

Przede wszystkim na początku musisz zadbać o to by wyznaczyć swój cel. Musi on być możliwie precyzyjny, nie może to być po prostu chęć zrzucenia balastu. Zapisz cel w takiej postaci:

Chcę schudnąć X kg, wykorzystująć dietę X i plan treningowy X. Powyższe plany stosować będę przez X czasu, po czym zweryfikuję ich efekty.

Dzięki takiej konstrukcji, nie będziesz zorientowany na wynik, tylko wykonanie planu. Nie sprawdzaj efektów, nie kontroluj swojej wagi. Twoim celem od teraz jest wykonanie planu. Podejdź do tego zadaniowo.

Kolejnym krokiem jest stworzenie planu. Podobnie jak cel musi być on szczegółowy i zawierać dokładne informacje na temat czasu terminu realizacji zadań (np. Treningu) oraz wskazywać konkretne godziny posiłków oraz ich wielkość. Im będziesz bardziej precyzyjny, tym lepiej.

Twoim przyjaciel będzie dziennik. Każdego dnia ustalaj, jak będzie wyglądał Twój dzień. Przy każdym wykonanym zadaniu stawiaj plusy. To kolejny krok by podejść do tego okresu zadaniowo.

Motywację stymulujemy małymi zadaniami. Należy unikać zapisywania „dużych” zadań. Zawsze staraj się rozkładać się je na mniejsze cząstki. To ułatwi Ci ich realizację.

POWODZENIA!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *