Motywacja do odchudzania? Jak nabrać motywacji do redukcji?

motywacja

Wraz z Nowym Rokiem, mamy nowe cele i ambicje. Jednym z najczęstszych, noworocznych postanowień jest odchudzenie organizmu. Chęć redukcji wagi deklaruje aż 35% Polaków.

Niestety, do finalizacji tego procesu dochodzi w znacznie mniejszej ilości przypadków. Ochoczo zaczynamy, ale nie starcza nam sił i motywacji na dokończenie tego procesu. Jak to zmienić? Co zrobić, aby tym razem odchudzanie zakończyło się sukcesem?

Tak naprawdę, ogranicza nas tylko i wyłącznie sfera mentalna. Wszakże, z każdej nadwagi – nawet tej wynoszącej kilkadziesiąt kilogramów – można wyjść. Wszystko jest kwestią naszego podejścia.

Wraz z początkiem roku motywacja naładowana jest do maksimum. W praktyce oznacza to, że absolutnie nie musimy przejmować się pierwszymi dniami. Zawsze znajdziemy chęć do działania, ale tylko i wyłącznie do pewnego czasu. Jeśli nie zatroszczymy się o motywację, wówczas powoli zacznie wygasać.

Według szacunków, największa liczba osób rezygnuje z odchudzania już w drugim tygodniu realizacji tego procesu!
Wiele osób pomyśli teraz „mnie to nie dotyczy!”, „jestem silniejsi niż inni”, „ja nie jestem wszyscy”. I słusznie! To znak, że z Twoją motywacją jest wszystko w porządku. Jednakże, nie oznacza to, że utrzyma się ona cały czas na tak wysokim poziomie.

Aby stymulować motywację musisz zadbać o kilka kluczowych elementów, a mianowicie:

  1. Określ jasno swój cel
  2. Stwórz szczegółowy plan działania, uwzględniając: dietę, trening oraz suplementację.
  3. Priorytetyzuj działania.
  4. Nagradzaj siebie za dobrze wykonaną pracę.
  5. Poinformuj znajomych i rodzinę o swoim celu.
  6. Buduj dobre nawyki.

Wydaje się proste? Mamy nadzieję, że i w Twoim przypadku odchudzanie zakończy się prawdziwym sukcesem. Pamiętaj – wszystko rozpoczyna się w głowie i tam właśnie się kończy. Powodzenia!

Kluczowa motywacja
Czy wiesz, że procesy redukcyjne finalizuje zaledwie co piąta odchudzająca się osoba? Pozostali prędzej czy później rezygnują. W większości przypadków odpowiedzialna za to jest motywacja, a raczej jej brak.

Motywacja to nic innego jak zdolność do podejmowania danego działania o określonym czasie i konkretnych warunkach. Wiele osób takowej zdolności po prostu nie posiada lub nie potrafi utrzymać przez kilkanaście tygodni.

Dieta skrojona na miarę
Ważnym elementem odchudzania jest dieta. Zalecamy wybór takiej, która będzie nie tylko odpowiednio zbilansowana, ale także smaczna. Wszak, pozwoli to nam utrzymać motywację na wyższym poziomie.

Trening dopasowany do zdolności motorycznych
Podobnie jak z dietą – warto dopasować również trening pod nasze możliwości i predyspozycje. Jeśli nienawidzimy biegania – po prostu nie biegajmy. Form aktywności fizycznej, które są skuteczne jest mnóstwo. Mamy szeroki wachlarz możliwości: od biegania, po pływanie aż po jazdę na rolkach czy rowerze.

Suplementacja
Dodatkiem (a nie podstawą) do odchudzania są również suplementy diet. Ich stosowanie jest zalecane, ale nie konieczne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *