Jak schudnąć bez diety? Brak jadłospisu, a odchudzanie.

zdrowe odżywianie

Wiele osób podejmujących trudy odchudzania pragnie zrobić to jak najmniejszym nakładem sił. Niestety, mało kiedy jest to możliwe. Z zasady – odchudzanie musi być wyczerpujące, w przeciwnym wypadku będzie mało efektywne.

Owszem, zdarzają się przypadki osób, którym redukcja przychodzi z zaskakującą łatwością. Nie mniej jednak, ma to miejsce naprawdę rzadko.

Jak schudnąć bez diety?

Czy odchudzanie bez diety jest w ogóle możliwe? Czy redukcja bez jadłospisu może być efektywna? Pragniemy udowodnić, że „tak”. Nie oznacza to jednak, że możesz stołować się w barach typu „fast-food” i chudnąć. Drobne korekty w sposobie odżywiania są konieczne.

Zmiana nawyków żywieniowych
Nie musisz stosować radykalnych jadłospisów, by chudnąć. Wystarczy, że zadbasz o to, by ograniczyć konsumpcję:

  • Fast-foodów
  • Dań smażonych na głębokim oleju
  • Słodyczy
  • Słodkich napojów dosładzanych

Istotne jest również to, aby dieta miała charakter regularny. W praktyce oznacza to tyle, że musisz bezwzględnie zadbać o stałe pory posiłków i równe odstępy między nimi. Pozwoli to Twojemu układowi trawiennemu na efektywniejszą pracę i lepszą przemianę materii.

Zmianie nawyków żywieniowych może towarzyszyć stosowanie suplementacji.

Zamiast radykalnej diety – trening!
Aby doszło do procesu spalania tkanki tłuszczowej bez diety, musisz zadbać o trening. Wszak, zapotrzebowanie energetyczne musi być większe niż ilość dostarczanych materiałów odżywczych w pożywieniu. Tylko w taki sposób możemy zmusić organizm do redukcji zbędnych kilogramów.

Trening, podobnie jak odżywianie – musi zachodzić regularnie. Powinien mieć również charakter progresywny, tj. jego obciążenie powinno być stale zwiększane.

Doskonale na redukcję sprawdzą się ćwiczenia aerobowe, czyli wszystkie te, które mają charakter ogólnorozwojowy, a ich intensywność jest stała i oscyluje w granciach 60-80% tętna maksymalnego. Do najpopularniejszych aerobów zaliczamy: stepowanie, jazdę na rowerze, pływanie oraz bieganie.

Motywacja do odchudzania – jak o nią zadbać?

Czy wiesz, że odchudzanie to proces, który finalizuje jedynie 20% ludzi? Większość rezygnuje zanim osiągnie wymarzony efekt. Dlaczego tak się dzieje? Co odpowiada za niepowodzenie?

W większości przypadków przyczyną niepowodzeń jest motywacja, a raczej jej brak. Nie stymulujemy jej, co powoduje, że wraz z upływającym czasem wygasa, a my tracimy tzw. zapał do pracy. Co zrobić, aby motywacja stale utrzymywała się na najwyższym poziomie?

Zaplanuj. Zapisz. Zrób.
Zasada 3Z stanowi doskonałą podstawę. Absolutnie kluczowym elementem jest planowanie – to właśnie podczas tej czynności musimy określić nasze możliwości i cele na następny miesiąc, tydzień i dzień.

Powinniśmy sporządzać plan ostatniego dnia miesiąca (plan miesięczny), w niedzielę (plan tygodniowy), w przeddzień (plan dzienny). Wszystkie założenia muszą ze sobą współgrać. Dlaczego nie można raz zaplanować? Zmiennych jest sporo, dlatego też ze względu na ryzyko wypadnięcia czegoś niezaplanowanego, powinniśmy codziennie weryfikować nasze plany.

Kara czy nagroda?
System kar i nagród to metoda promowana przez wielu mówców motywacyjnych. Należy jednak wiedzieć, że nie na każdego zadziała w odpowiedni sposób. Jesteśmy dostatecznie zdyscyplinowani wobec siebie to będzie świetnym sposobem.

Zarówno kary, jak i nagrody powinny nie mieć ogromnego znaczenia. Może to być np. wyjście do kina, zakup nowej sukienki itd. Odradza się korzystanie z nagród i kar związanych z dietą i aktywnością fizyczną (składowe procesu odchudzania).

Buduj nawyk.
Nie będziesz potrzebować motywacji jeśli uda Ci się zbudować nawyk. Według ekspertów, wystarczą zaledwie dwa tygodnie, by traktować dane zadanie jako coś naturalnego.

Trzymaj się diety, trenuj i stosuj suplementację regularnie – nawet jeśli nie masz chęci. Z czasem zobaczysz, że stało się to Twoim nawykiem – podobnie jak wiele innych czynności.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *