Odchudzanie w 7 dni. Jak schudnąć w tydzień?

cwiczenia

W ciągu tygodnia można przejść naprawdę sporą metamorfozę. Kosmetyczka, fryzjer, stylistka – to wszystko może pomóc uwidocznić Twoje walory i sprawić, że będziesz atrakcyjniejszą. Czy równie szybko można schudnąć? Czy odchudzanie w 7 dni jest możliwe?

Niestety, ale odpowiedź w tym przypadku jest negatywna. Z punktu widzenia fizyki ciała, nie jest możliwe schudnąć (w założeniu minimum kilku kilogramów) w tydzień. Można oczywiście się odwodnić, co z odchudzaniem wspólnego ma naprawdę niewiele. Poza tym jest niebezpieczne dla organizmu i daje krótkotrwały efekt (waga wraca po pewnym czasie).

Odchudzanie jest procesem długotrwałym, a za dobre rezultaty uznaje się spalenie 1-2 kilogramów w ciągu miesiąca. Zatem w zależności od ilości nadwagi, można mniej więcej określić czas odchudzania. Oczywiście, będą to wyniki poglądowe. Wszak, na tempo odchudzania wpływ mają indywidualne uwarunkowania i poziom zaangażowania. Poniżej prezentujemy założenia, których spełnienienie powinno sprawić, że szybkość spalania tkanki tłuszczowej będzie stała na najwyższym poziomie.

Dieta odchudzająca – element bez którego odchudzanie jest praktycznie niemożliwe. Zmiana nawyków żywieniowych powinna zatem stanowic priorytet. Należy pamiętać, że jadłospis powinien być zbilansowany (ilość wartości odżywczych dostosowana do wagi i trybu życia), zdrowy i smaczny. O ile ta ostatnia cecha nie ma wpływu na jakość odchudzania, o tyle jest niesamowita ważna przy utrzymaniu motywacji.

Motywacja – kryzysy, kryzysiki i zwątpienie – prędzej czy później dopadają każdą osobę, która realizuje plan odchudzania. Dlatego też, niezwykle ważne jest utrzymanie motywacji na najwyższym możliwym poziomie. W przeciwnym razie może dojść do zaniechania utrzymywania diety, czy realizacji treningu.

Trening – aby spalić tłuszcz, należy „zmusić” organizm do pobierania większej ilości energii. Wówczas to wykorzystywany jest materiał zapasowy (tłuszcz). Trening powinien być wyczerpujący, a jego realizacja powinna zachodzić tak często jak to jest możliwe (sugerujemy 3-5 sesji treningowych w tygodniu).

Suplementacja – odchudzanie warto wspomagać wszelkiego rodzaju suplementami diety. Tabletki wspomagające procesy metabolizmu, spalania tkanki tłuszczowej są świetnym dodatkiem do diety oraz treningu. Same w sobie nie stanowią jednak alternatywy dla wyżej wymienionych procesów.

Nasza propozycja tygodniowego treningu w domu:

Odchudzanie to proces, który z całą pewnością wymaga wielu poświęceń. Nie oznacza to jednak, że nie można przeprowadzić go w pełni w domu, tudzież realizować ćwiczenia odchudzające. Jak odchudzać się w domu? Jakie ćwiczenia realizować?

Jeśli nie posiadasz żadnego urządzenia typu bieżnia, orbiterek czy steper – trudno. Można obejść się i bez tego. Powiedzenie „Dla chcącego, nic trudnego” znajduje potwierdzenie także w odchudzaniu w domu.

Odchudzanie: Ćwiczenia w domu

Plan treningowy, który zalecany jest dla domatorów i domatorek nosi nazwę Full Body Workout. Gwarantuje on symetryczny rozwój całego ciała, tudzież spalanie tkanki tłuszczowej z każdego miejsca. Poniżej prezentujemy zestaw ćwiczeń, które można wykonać w domu.

Ćwiczenia rozwijające mięśnie nóg i spalające tłuszcz z obszarów łydek, ud i pośladków są niezwykle istotne. W domu można wykonywać trzy rodzaje ćwiczeń na mięśnie nóg, a mianowicie:

Przysiady – uginamy nogi w kolanach, trzymając ręce za głową. Należy pamiętać, aby utrzymywać kręgosłup w lini prostej.

Wykroki – wykonujemy daleki wykroki, obniżając całe ciało ku dołowi. Utrzymujemy pozycję przez trzy sekundy, po czym stawiamy kolejny krok.

Wspięcia na palce – opieramy rece o ścianę i wspinamy się na palce, utrzymując pozycję przez kilka sekund, do momentu delikatnego skurczu.

Pompki – to ćwiczenie rozwijające nie tylko klatkę piersiową, ale także ramiona oraz barki. Ćwiczenie można wykonywać na kilka różnych sposobów: na jednej nodze, ręce, szeroko, wąsku. W każdym z przypadków rozwijamy inne mięśnie, dlatego też sugeruje się wykonywać pompki różnymi technikami.

Szwedzkie pompki – to ćwiczenie, które rozwija mięśnie ramion, a w szczególności tricepsy. Jest doskonałym pomysłem na usunięcie nadmiaru tłuszczu z okolic rąk, przedramion i barków.

W domu można wykonywać mnóstwo różnych ćwiczeń, ale bez cienia wątpliwości – te które rodzą największe zainteresowanie mają wpłynąć na atrakcyjność brzucha. Wśród nich najpopularniejsze to:

Spięcia brzucha – popularne „brzuszki” od lat wykorzystywane są walce o „sześciopak”. Realizujące te ćwiczenie, należy pamiętać, by zachować prawidłową pozycję kręgosłupa, gdyż bardzo łatwo narazić ciało na kontuzje.

Nożyce – te ćwiczenie doskonale sprawdza się w spalaniu tkanki tłuszczowej. To wymagające ćwiczenie jest niezwykle skuteczne w walce o wspomniany powyżej „sześciopak”.

A Wy, drogie czytelniczki i czytelnicy – jakie ćwiczenia w domu preferujecie?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *